tisdag 14 juli 2009

Gamla och nya färgpatroner


'
Färgen i patronerna till min skrivare har varit slut ett bra tag.
Dom torkade faktiskt ganska snabbt efter att jag fått skrivaren.
I min snålhet har jag använt den för lite och därför har det blivit så.
Inte alltid lönsamt att vara sparsam.
Bestämde mig för att köpa nya idag.
Tog med dom gamla för att jämföra.
Man måste ju se till att få rätt produkt.
Har kånkat med dom i en plastpåse i ryggan.
'

'
På Clas Ohlsson blev det en av varje, totalt 700:-
Svindyrt.
Man är på god väg till en ny skrivare.
När jag kom hem och kollade påsen som dom gamla patronerna legat i var den alldeles svart inuti.
Kanske jag skakat loss bläcket i dom gamla.
Mycket riktigt.
Jag satte in dom och den med svart bläck funkar hur bra som helst.
Dock inte den med färger.
Så den fick jag byta ut.
Då vet jag hur jag ska göra nästa gång.
Skaka omkring den lite först.
En sak till, jag ska inte snåla.
Tänker göra utskrift lite oftare.
Har hittills "passat på" att skriva ut det jag behövt på jobbet istället.
'
'

1 kommentar:

Veiken sa...

Jag har varit lika snål som du och har också lärt mig skaket för att mjölka så mycket som möjligt ur patronerna. Kram