torsdag 2 juli 2009

iittalamuggarna...

Dessa var något av det första jag såg när vi gick från båten till hotellet.
Vi passerade iittalabutiken och där var dom utställda i fönstret.
Dom mörkblåa.
Rea var det på dom, 4 för 40 euro.
Dessa skulle jag bara ha.
Måste ha, måste ha.
Perfekta i mitt blå kök.
'
'
När det var dags att handla fick jag även syn på dom vita.
Kul att ha fyra av varje.
Men var dom på rea?
Neej, det var dom inte.
Dom vita tallrikarna som hör till var det dock rabatt på.
Men inte dom bå tallrikarna.
Ett försäljningsknep, kanske?
Det blev iallafall endast 4 blå muggar som kostade mig 445 kronor när växlingen var gjord.
'
Men!
När syrran och jag gick på Götgatan, söndag kväll, passerade vi iittalabutiken där.
Kikade in genom fönstret.
Rea även där men på dom vita.
30% rabatt.
Var förbi igår och kollade.
Jo, det blev fyra vita och dom kostade mig endast 391 kronor.
Ironiskt nog.
Det roliga i kråksången är att dom hade inte rea på dom blå muggarna.
Så jag kanske fyndade iallafall trots allt.
'
Men läckra är dom.
Rea eller inte.
Rea heter förresten ale på finska.
'
'
'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Dom är så läckra! Skulle passa i mitt kök också..//