måndag 20 juli 2009

Sjukt...


'
...igen.
Det är väl typiskt när jag snart ska iväg på semester.
Den här gången ska jag vara på mitt smultronställe i Norge.
'
Jag var hos fabror doktorn idag.
Mest för att försäkra mig om att jag inte hade lunginflamation.
Fick ta ett blodprov för att kolla sänkan.
Men som tur är har jag "bara" ett virus.
Bronkitliknande hosta.
Och snuva, har tappat både lukt- och smaksinne.
Det tog en evighet.
Snabbt kom jag in till doktorn.
Men att vänta på provtagning, ett stick i fingret, tog nästan två timmar.
Det fanns bara en labassistent som skulle ta prov på alla, det var 12 före mig.
Men massor av läkare fanns det.
Kan inte läkaren själv utföra ett sånt enkelt test när man ändå har kommit in?
Särskilt nu i sommartider när folk har semester.
'
Hämtade min hostmedicin på apoteket.
Tog en slurk när jag kom hem, lade mig och sov ett tag.
Det dämpade hostan men gav en rejäl huvudvärk istället.
Det innehåller nån sorts knark.
Är det inte det ena så är det det andra.
'
Här ska jag vara ett par veckor från lördag.
Bästa stället i världen.
'

'
'

2 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Ser fint ut -hoppas du blir friskare snart..Kram//Eva

syren sa...

Vad härligt det ser ut!Den medicinen är ju bra.Hoppas du känner dig bättre nu. kram