torsdag 9 juli 2009

Stad i regn


'
Blöt, blött blött har det varit idag.
Det har regnat ihållande nästan hela dagen.
Nåt litet uppehåll då och då.
Vad gör man när det regnar?
Jo, man bedriver trevliga inomhusaktiviteter.
Min passion är ju pärlor som ni kanske vet.
Därför bar det iväg till min favoritpärlbutik, Pärlehuset.
Dom ska tyvärr lägga ner verksamheten snart.
Därför säljer dom ut det dom har till fantastiska priser.
Det är helt enkelt tokbilligt.
Och då handlar ju jag, givetvis.
Det är som att släppa in en gottegris i en godisaffär.
Och eftersom det var så billigt blev jag trots allt inte ruinerad.
Men nu uppstår ett litet problem hemma.
Var ska jag förvara dom.
Alla lådor jag har är fullproppade.
Då får det bli Clas Ohlson igen och investera i en låda till.
Så är det när man är samlare.
Och jag glömde bort allt regn och rusk medan jag pillade runt i pärllådorna i butiken.
Men jag blev strax påmind när jag kom ut på gatan.
Det ösregnade igen.
Var rätt så blöt när jag kom hem.
Men det glömmer man bort igen när pärlorna i påsen ska plockas fram och beundras.
'


´
'
'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Storhandlat ser jag - o en hel rulle med kedja! Pärlig helg!//