fredag 12 februari 2010

Äntligen fredag


'
Idag har jag varit på uselt humör.
Har gått runt och irriterat mig på allt och alla.
Jag vet inte varför, trots att det är fredag.
'
Drog in till stan efter jobbet.
Har hela veckan gått omkring och längtat efter en riktigt fin fiskmiddag.
Jag äter normalt oftast lax och jag gillar det, men ibland kan det vara trevligt att ändra lite.
Stod vid fiskdisken och spanade.
Mycket folk var det.
Ville kolla in lite priser för att se vilken fisk jag tyckte jag hade råd med.
Skulle ha knappt ett halvt kilo för att det skulle räcka till två portioner.
Men vilka priser.
Färsk oxfilé är ju billigt i jämförelse.
Helgeflundrafilé gick på drygt 400/kg.
Torskryggfilé ca 500/kg
Gösfilé 350/kg.
Den fick det bli.
Dyrt, men överkomligt.
Hoppas bara jag lyckas tillaga den så det smakar bra.
Sen får jag återgå till laxen.
'
Köpte även med mig tre knippen tulpaner för att lätta på humöret.
Och det gjör det.
Alltid trevligt med färska blommor.
'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Så, ditt humör blev bättre efter lite DYR shopping..härligt! Ha nu en fin helg!! // Eva ♥