onsdag 10 februari 2010

Ny lägenhet?


'
Var iväg och kollade in en lägenhet på Söder.
Det är en hyresrätt och den går ut via intern byteskö.
Det är en stor tvåa på 77 kvm.
Ingen balkong, men med hiss.
Tre trappor upp.
Stora rum och ett rymligt kök.
Badrummet är fönsterlöst men fraischt och helkaklat förutom golvet som har plastmatta.
Sovrummet hade dock delats av en vägg vilken skapade två ganska små rum.
Tror inte min säng skulle rymmas i nån av dom.
Man kan få väggen riven om man vill.
Dessutom kräver lägneheten en helrenovering vilken man får sköta själv
Men hela fastigheten var ganska risig i övrigt
Uppgången är ganska ruffig och hela husets fönster också fula men ska tydligen bytas ut.
Hela fastigheten ska visst piffas upp.
Varför det ser ut som det gör beror på att huset lägat i "träda" som värden sa.
Man har försökt omvandla till bostadsrätt men inte lyckats.
Jag står på plats 23 så chansen att jag får den kanske inte är så stor.
Men jag vet inte riktigt om jag vill, för det krävs en hel del arbete med lägenheten som måste helrenoveras.
Och om alla andra 22 före mig tänker likadant så kanske den ändå blir min trots allt.
Så jag vet inte vad jag ska svara i morgon.
Ja, eller nej, eller kanske eller nja, eller nej eller varför inte.
Usch va svårt det blev.
'

'

Inga kommentarer: