måndag 1 februari 2010

Ny hobby?


'
Nu ska det bli av.
Jag har aldrig provat förut.
Har alltid fått för mig att det är jättesvårt.
Men det ska bli kul att kladda lite med färg och pensel.
Varför gör jag det nu?
Enda orsaken var att jag faktiskt lyckades hitta materialet för under en hundring för alltihop.
Antagligen inte nån större kvalitet.
Men det duger säkert att experimentera med.
Jag har inte letat efter det, det bara fanns där och då föddes idén.
Så får jag se om jag kan bli en ny Cezanne.
Jag har dock inga större illusioner.
Men man vet ju aldrig innan man testat.
'

1 kommentar:

eva b sa...

Jag har testat både olja och akryl. Men kräver space! På Reimersholme funderade jag starkt på att skaffa ett stafli i köket!! Logom konstnärligt! Nu har jag allt nedpackat på vinden i väntan på inspiration! Acrylen är bäst, då slippen man oljorna att blanda med, och de torkar fortare! Lycka Till!