fredag 19 februari 2010

I kollektivtrafiken



Det gick som på räls i morse bokstavligt talat.
Allt flöt på och jag var på jobbet i tid.
Många kom dock för sent pga vissa inställda turer och annat strul.
En märklig känsla både på T-bana och Tvärbanan.
Det var ganska packat med snö i rälsens spår.
När tågen åkte sakta så kunde man höra och känna hur det knarrade under hjulen precis som det knarrar under skorna när man går.
På hemväg var det däremot rörigt.
Väntade på T-banan vid Fridhemsplan.
Två minuter kvar.
Efter lååååånga minuter ändrades det til tre minuter, sen två, sen ett, tillbaka till tre och så höll det på ett tag medan perongen fylldes med folk.
Dessutom verkade det vara tio-minuters-trafik.
Men ingen info i högtalarna.
Tåget kom och knökfylldes med folk.
Man vill ju hem nån gång så jag trängde mig in.
Scauffören meddelade att tåget inte skulle stanna på Thorildsplan pga isbildning.
Hmmmm.
När vi passerade stationen var det massor av folk där.
Det verkade inte ha gått nån info till dom om att tågen inte stannade.
Eftersom tåget passerade sakta kunde vi se folks förvånade miner när vi bara drog vidare utan att stanna.
Hoppas dom kom iväg hem.
Det gjorde jag iallafall och här tänker jag stanna tills jag ska tillbaka till jobbet på måndag morgon.
Trevlig helg!

Inga kommentarer: