måndag 19 april 2010

Aprilväder


'
Istället för att ta bussen från jobbet ner till Liljeholmen idag, bestämde jag mig för att gå.
Det tar ca en kvart.
Måste börja få igång kroppen igen.
Jag tog däremot mycket längre tid på mig.
Snurrade omkring uppe vid dom nya husen på Nybohovsbacken.
Tittade på utsikten.
Och den var fantastisk där uppifrån.
Tänk att ha en lya på översta våningen.
Häftigt.
Kom mig slutligen ner till Liljeholmen.
Gick lite runt i det nya köpcentret.
Och helt plötsligt tog krafterna slut.
Benen började skaka.
Kände att jag behövde få i mig nåt att dricka samt en energikick.
Ve och fasa.
Plånboken var tom.
Fick sätta mig ner ett tag så jag inte svimmade.
Fick lite krafter tillbaka och gick bort till bankomaten.
Handlade en dricka och sesamkakor på Konsum.
Efter ett tag kände jag mig återställd igen.
Obehagligt när man känner hur energin bara rinner ur kroppen.
'
Och vilket fantastiskt himlaspel man fick skåda idag.
Någon drabbades av dessa olika skurar.
Det såg riktigt dramatiskt ut.
Själv klarade jag mig undan och kom torrskodd hem.
'

'

2 kommentarer:

Ragnvi sa...

Men hej! Var ett tag sen! Men jisses! Du har ju varit sjuk!! Lider med dig ska du veta! Jag fick ju inte pyspunka på mina tarmar, det blev tvärstopp istället i höstas...men det allt det där antar jag att du redan vet!
Kramen o sköt om dig!!
Ragnvi

Angel.Pearls sa...

Underbara bilder -man kan tro att det är molnet efter 'vulkanen'..Kram//Eva