tisdag 27 april 2010

Nästan somrigt


'
Vilket underbart väder det har varit idag.
Tyvärr fick jag dra ifrån jobbet efter lunch.
Magen har krånglat igen i ett par dagar.
Gick till vårdcentralen och fick en akuttid hos doktorn.
Kollade lite prover och sänkan var en aning för hög.
Men inte lika illa som när jag fick åka in på sjukan.
Känner av det i kroppen och det känns som all energi är som bortblåst.
Men nu fick jag iallafall lite bättre tips på hur jag ska göra för att hålla magen i form.
Vad jag bör och inte bör äta.
Inte som läkaren på KS vilket enda tips han gav mig var att jag kanske inte borde äta pizza med bernaise.
Hur ofta äter man det?
Inte jag iallafall.
Men det gav mig idén att jag ändå kunde äta rätt så vanlig mat.
Men se det gick inte.
Måste gå på diet.
Kokt mat. Mycket fibrer. Dricka massor. Skippa kaffet. Helst inga mjölkprodukter.
Oj, oj, oj.
Mycket man får göra avkall på ett tag.
'
Blommorna växer på min gata.
Igår var dom bara knoppar och idag har dom utvecklats till dessa skönheter i den varma vårsolens glans.
'

'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Superfina blommor -lycka till med diete -bra att du fick ordentliga råd till slut! Kram//