fredag 30 april 2010

Ut ur huset



Nu har jag varit hemma sen i tisdags och jag har vilat och ätit ordentligt enligt läkarens ordination.
Magen mår så mycket bättre nu.
Fortfarande ganska trött.
Men i eftermiddags var jag tvungen att gå ut och röra på mig lite.
Motion är också bra för magen.
Blev rätt förvånad när jag kom ut att det var så varmt.
Riktigt härligt, och solen sken.
Tog T-banan till Vällingby.
Hade inte ätit lunch så jag det blev en sushi, men jag hoppade över wasabin och ingefäran.
Behövde fylla på i skafferiet, det var därför tog jag resan till V-by.
Den lokala affären hemma hos mig är jättedyr och dessutom ett ganska begränsat utbud.
P


Och nu har naturen fullständigt exploderat.
Blommor överallt.
Både vitsippor, tussilago och maskrosor.
Till och med björkarna har redan fått ganska stora musöron.
Det går fort nu.
Och blomsterplanteringar ser man redan lite varstans.


'
Utanför min port väntar tulpanerna fortfarande på att slå ut.
Men det dröjer nog inte länge nu.
'

'
Under tiden lyser dom här pingstliljorna upp rabbatten i väntan på tulpanerna.
'

'

Inga kommentarer: