onsdag 17 november 2010

Konstvinnare



Jo då, det är sant.
Jag har vunnit en tavla.
Vernissage i Postens Konstförening.
I Arken, Postens huvudkontor i Tomteboda.
Det var ingen högvinst.
Men ett grafiskt blad.
Alltså lågvinst.
Värt ca 1200:-
Och jag skulle få välja först.
L som jag var där med vann också.
Och hon fick välja efter mig.
Tur ska man ha.

Hade kollat in konstverken innan föreläsningen.
Så jag visste precis vad jag skulle välja.
Föll för talvan direkt.
I Paris.
Desutom är den ju BLÅ.
Men man vinner ju "bara" en tavla.
Och jag gillade ju båda.
Även den andra Vid Boulevarden
Svårt att välja.
Så då köpte jag den.
Då blir dom ett snyggt par på min vägg.
Konstnären
Jonas Fredén

    

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eva, du har blivit konstsamlare!

Hälsningar fr. Petri

Allt möjligt och omöjligt sa...

Ja, det ser så ut ;-) Kram