torsdag 11 november 2010

Kvällsljus


'
Slutade tidigare idag.
Fick med mig lite dagsljus.
Handlade ett par julklappar på Hornsgatan.
Vidare till Slussen.
Skönt att vara ute fast det var lite kyligt.
Ganska halt på sina ställen också.
Man får gå försiktigt.
Tog en sväng via Fotografiska.
Hämtade ut mitt årskort.
Då kan man gå hur ofta man vill under ett år.
Det är ju nya utställningar hela tiden så det är mycket att titta på.
Passade på att kika lite på Pieter ten Hoopens bilder igen.
Jag gillar dom.
Det är bara ett par veckor kvar av hans utställning.
Det finns mycket mer att titta på.
Men jag ska dit igen imorgon med en kompis.
Då ska jag ta en närmare titt på fashionutställningen.
När jag kom ut igen hade mörkret sänkt sig över stan.
Och med mörkret följer stadens ljus.
Så glittrande vackert.
'

'

'

'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Härligt! Fotografiska är verkligen 'i ropet'!! (när ska du ställa ut där..?!) Ha en fin helg/ Eva