måndag 8 november 2010

Zumba


'
En kall novemberdag.
Hade redan planerat förra veckan med S på jobbet att vi skulle gympa med zumba idag.
S har kört ett par gånger förut.
Men för mig var det första gången.
Vi bytte om halvvägs på jobbet.
Det finns nämligen inga omklädningsrum på Göta Källare.
För det var dit vi skulle.
'
Härlig musik.
Uppvärmningen gick bra.
Inte så svåra övningar.
Sen blev det värre.
Man ska koordinera ben och armar i takt med musiken.
Några steg med armrörelser gick riktigt bra.
Dom påminde mycket om aerobigsrörelser.
Och det har jag gjort en hel del fast det var länge sen.
'
Svettigt.
Det var olika dans till olika låtar.
Allt från orientalisk rumpvickning till spanska flamenkostampningar.
Samtidigt som man ska se lite läcker ut med eleganta arm- och handrörelser.
Timmen rusade iväg.
Och svetten rann.
Inga möjligheter till dusch.
Tyvär.
Bytte iallafall om till torra kläder så man inte åker på att bli sjuk.
Skönt med en dusch hemma.
'
Jag kommer nog att känna av vissa okända muskler imorgon.
Eller vissa som jag hade glömt bort att jag har.
Hoppas jag iallafall, så man känner att man gjort nåt.
Det var en del tuffa benövningar.
'
Efter oss skulle ett gäng öva salsa i två timmar.
Det var också drop-in.
Och det var tydligen mer poppis än zumba.
För det var hur mycket folk som helst.
Dom var lite elegantare än oss med höga klackar och lite mer glitter.
'

'

Inga kommentarer: