onsdag 3 november 2010

Provsmakning


'
Det är så svårt att vänja sig vid mörkret.
Kroppen säger att det är dags att dra hem när man slutat jobbet och det är kolsvart ute.
Men man måste lägga band på sig och tvinga sig att ta in att dagen fortfarande har några timmar kvar.
Drog in till stan fast det kändes som mitt i natten.
Men jag var tydligen inte ensam på stan.
Det kryllade av folk.
Mer folk än när det är ljust.
Märkligt.
Men vad ska man göra?
Inte läge att sätta sig ner på nåt mysigt utekafé.
Då får man gå runt på stan istället.
Men jag smet in på Hötrogshallen ett tag och provsmakade nötter, torkade bär och frukter och annat smått och gott som ligger i små skålar runtom.
Det kan bli ett helt mellanmål av nyttigheter.
Hade åkt in för att köpa två saker.
Köpte jag två saker?
Nää, det gjorde jag ju inte.
Glömde den andra saken.
Kom på det när jag satt på tåget hem.
Anledning att åka in till stan en gång till då.
'

'

Inga kommentarer: