måndag 12 mars 2012

Vårmåndag

















Vilken måndag.
Och vilket väder.
Ett helt fantastiskt vårdag.
Vi drog iväg till Telefonplan och Blodbussen.
Jag fick inte lämna.
Hade blivit kallad för provtagning.
Jag hade inte heller räknat med att få ge idag.
Det har varit för mycket olika åkommor på sistone som har orsakat att jag måste åta B12.
Det innebär ju att om dom tappar mig på blod så kommer jag att stå på ruta ett igen.
Så jag får vänta till nästa gång.
Vi promenerade tillbaka till jobbet och det var tungt att behöva gå in igen.

Efter lunchen blev det en sväng till ut i vårvädret.
Nu hade det börjat blåsa upp ordentligt.
Löv och grus virvlade runt.
Man vad gör det när det är vår i luften.

Äntligen fick jag ar**et ut vagnen och ringde frisören.
Det var väl vårkänslorna.
Och tur ska man ha.
Han hade precis fått en avbokning idag på eftermiddagen.
Den tiden klippte jag till på direkt.
Flexade ut en timme och åkte in till stan.
Det var ett halvår sen sist.
Nu hade det blivit helt hopplöst.
Hade även färgat håret själv sen jag var där sist så han kände inte igen mig på en gång.
Lite toppning och lite bättre fason på frisyren.
Har tänkt spara lite.
Har haft kort och slingat hår i så många år så jag har tröttnat.
Dags med lite ny stil.

































     

Inga kommentarer: