söndag 20 oktober 2013

Gata upp och gata ner

Blev ganska överraskad när jag upptäckte att gatorna var så branta.
Staden Quebec är väldigt kuperad.
Jobbigt var det mellan varven.
Men också jättecharmigt.
Lika jobbigt att gå neråt.
Påminner mycket om San Francisco, men gatorna är inte riktigt lika långa.
Första dagen gick jag bort mig lite.
Jag hade gått åt fel håll när jag skulle till de gamla stadsdelarna.
Jag stoppade en kille med barnvagn som förklarade vart jag skulle gå.
Han blev nyfiken och undrade var jag kom ifrån.
Vi blev stående och prata ett tag.
Folket här är väldigt trevliga och vänliga.
Han berättade att det har spelats in filmer här som ska föreställa SF.
Vet inte vilka filmer det handlar om men det var ju intressant.
Kanske enklare att stänga av gator här.
Jag har iallafall fått en del fria workoutpass.
Jag har nog gått mellan 15-20 km per dag.






 

 


Inga kommentarer: