söndag 27 oktober 2013

Trappa upp och trappa ner


Eftersom staden Quebec City är så kuperad så har man inte bara branta gator men även massa trappor.
Första dagen möttes jag av den här vackra trappan.
Nödvändigt för att ta sig dit man ska.
Jag är inte så förtjust i höjder och jag tyckte trappan var rätt obehaglig att gå upp eftersom man kunde se rakt ner vid varje trappsteg.


Men som tur är finns det en hiss bredvid.
Gratis.


Den utnyttjade jag några gånger både upp och ner.
Jag tog mig inte upp den här vägen varje gång.
Vid några tillfällen gick jag runt.
Lite längre att gå men inte så brant.
Dessutom fick man ju då se andra delar av staden.

Bjuder här på ett litet urval av stadens trappor.


"Break-Neck-Stairs"
"Break-Neck-Stairs"
Fortsättningstrappa efter "Break-Neck-Stairs" för att ta sig från Lower Old Town till Upper Old Town


Trappmotion
 

 

Inga kommentarer: