söndag 20 oktober 2013

Hotel Pur i Quebec City

Jag hade bokat in mig på TRYP by Wyndham Quebec Hotel Pur.
Checkade in på kvällen och fick rum på våning 12.
När jag kom in på rummet fick jag en wow-upplevelse.
Vilken utsikt.


Det var visserligen mörkt ute men jag förstod snabbt att jag kunde se långt.
Sängen var vänd så att när man ligger och tittar rakt fram då ser man rakt ut genom panoramafönstret.

 

Jag drog inte för gardirnerna eftersom det var rätt häftigt att vakna till utsikten och samtidigt kolla vädret.

Jag testade restaurangen första morgonen, ingen höjdare. Mycket pengar för lite mat.
Det fanns en kaffebar i samma byggnad som hotellet som jag använde ett par gånger, Van Houtte. Väldigt god kaffe. Blev besviken på Starbucks som också låg i närheten.

Bra service på hotellet.
Trevlig personal
Rent och snyggt.

Hade problem med luftkonditioneringen första natten, den lät som ett tröskvärk och jag lyckades inte stänga av den.
Jag kontaktade receptionen dagen efter och dom skickade upp en kille som visade mig hur jag stängde av och reglerade temperaturen.
Efter det hade jag inga problem att sova i den stora och jättesköna queensize sängen.




Hotellet från baksidan
Restaurangen
  
Koridoren
Hissen. Våning 13 är borta.

Hotellets offentliga toalett

Inga kommentarer: