söndag 20 oktober 2013

Resan hem från Quebec City

Québec City Jean Lesage International Airport

Efter åtta dagar var det dags att resa hem.
Jag visste vad jag hade framför mig.
Taxi till flygplatsen.
Den här gången var det en väldigt tystlåten chaufför.
Var där i extremt god tid.
Ingen kö.
Men här kunde jag checka in elektroniskt och behövde inte tänka på väskan förrän jag var framme på Arlanda.
Men jag hadde massor av tid att spendera.
Passade på att äta frukost.
Kollade lite i butiker.
Det fanns inte så många.
Dash 8 planet gick enligt tidtabell men landa lite försenat i Montreal.
Här hade jag över fyra timmar att spendera.
Inte världens roligaste flygplats.
Men på något sätt går tiden även om det är tråkigt.
Iväg med Air Canada, Boeing 777.
Svårt att sova.
Man kanske vilar lite.
Tittar på nån film.
Blir serverad en lätt måltid.
Går omkring lite.
Får en liten "snack" som består av en bit sockerkaka någon timme innan vi landar .
Äntligen är vi i Europa.
Men den här gången mellanlandar vi i Frankfurt.
Inte precis min favoritflygplats.
Nästan tre timmar till nästa flygning.
Solen håller på att gå upp.
Det är klar himmel och fantastiskt vackert.
Dags för ombordstigning.
Men vi får åka buss i nästan en kvart innan vi kommer fram till planet.
Jag hade laddat upp med frukost och visste inte att man får mat ombord på Lufthansa på den här korta resan till skillnad från SAS som bara bjuder på kaffe.
Äntligen Stockholm, Arlanda.
Och väskan har varit med hela vägen.
Flygbuss till St Eriksplan.
Äntligen hemma.
Rejält jetlaggad.
Det tog ett par, tre dagar innan jag var lagom återställd.

Frankfurt Airport


Inga kommentarer: