tisdag 30 juni 2009

Turist på Skansen



Som ny svensk medborgare hade jag fått en fribiljett till Skansen för två personer.
Det passade utmärkt att använda nu när syrran var på besök.
Jag har givetvis varit där ett otal gånger.



Eftersom jag ofta får besök från Norge är det ett vanligt inslag att ta sig till Skansen
Varje gång är det djuren som är mest spännande.
Speciellt när ungarna har varit med.
Men nu när vi bara var två vuxna passade det ju bra att vara mer kulturell och titta lite på de gamla byggnaderna och olika verkstäder som finns.
Intressant och spännande att se hur folk levde förr i tiden.



Krukmakeriet tyckte jag var lite extra kul eftersom jag har hållit på med keramik och vet hur svårt det är att derja fram runda och användbara föremål.

Klicka på bilderna för att se bättre
 

Tyvärr var det ingen där när vi passerade så vi fick inte se någon keramiker i arbete.

Klicka på bilderna för att se bättre
 

Krösamaja" hittade vi i en handelsbod och ett litet lusthus ute i gräset.

Klicka på bilderna för att se bättre
 

I övrigt finns det många gamla och trevliga byggnader att titta på och beundra.

     

1 kommentar:

Nathalie sa...

Hej! Mitt namn är Nathalie och jag arbetar på ett nystartat mediaföretag, där en av våra affäridéer går ut på att behandla turism i Sverige. Jag är nu på jakt efter bloggare som är intresserade av att flytta sin plattform till vår nya sajt. Jag kan tyvärr inte berätta mer här, men maila mig så berättar jag mer!

/Nathalie

natta_dj@msn.com
tills vidare