torsdag 10 november 2011

Dimman rullar in

















Ett magiskt ljus svepte in över stan i morse.
Samtidigt gjorde dimman tappra försök att rulla in.
Idag lyckades den inte till skillnad från i går då luften under några timmar mitt på dagen var alldeles mjölkvit.
Det har faktiskt varit ett riktigt härligt väder idag.
Lite friskare i luften också.
Men än så länge ingen frost eller snö.
Vi åt lunch ute idag, på Nyggammalt.
Dom har riktigt god mat.
Jag åt kåldolmar med gräddsås och lingonsylt och M åt pestoinbakat lax, också den med en gräddig sås.

Passerade 3-butiken i Västemalmsgallerian för tredje gången.
Det krånglar lite med Telia för att få över mitt abonnemang.
Men nu verkar det ha löst sig, och imorgon skal det funka.
Killarna i butiken är experter på försäljning.
Undrar var dom skolat in sig.
Trevliga och snygga är dom också.
Och vad tror ni jag hade med mig i påsen idag då?
Jo, både ett nytt trådlöst bredband och en ny fasttelefon.
Telefonen funkar dessutom som en mobil så jag kan ta hemtelefonen med överallt.
Dessutom mycket billigare än det paketerbjudande jag har idag med ComHem.
Jag kommer bara att ha kvar Tv-utbudet som tidigare eftersom jag har en kanalkombo som ingen annan ännu har lyckats erbjuda mig.
Varför har jag inte kollat upp detta förut?
Det är väl tur att man vaknar upp ur dimman nån gång iallafall.
   

Inga kommentarer: