onsdag 23 november 2011

Dallas och gråväder

































Hej igen, det var ett tag sen.
Jag hänger med ännu.
Har bara inte haft lust att skriva.
Ingen inspiration.
Jag får väl skylla på vädret.
Intensivt grått och trist.
Solen verkar vara kidnappad.
I morse regnade det lite också.
I övrigt känns det som det är något vått i luften hela tiden.
Inte lätt att vara positiv just nu.
Lyckan den här veckan är min nya TV.
Den har jag gått och dreglat på i flera månader.
Och i fredags slog jag till.
Den hade gått ner ett par tusenlappar i pris.
Installation ingick.
Och igår kom två rediga karlar med TV'n och installerade.
Det var klart på en kvart.
Dom tog även med sig min gamla tjock-tv.
Inget fel på den, men stor och otymplig.
Eftersom jag drog hem tidigare igår för att vara hemma när dom kom, fick jag möjlighet att se en episod av min favoritsåpa Dallas som går på NRK1.
Finns ingen som har lyckats göra en så bra serie efter den.
Bara en massa dåliga kopior.
Nu ska jag sätta mig ner med lite julgröt och njuta av den stora nya tv-skärmen.
















     

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Underart -den gamla såpan! Grattis till den nya platta -samma här!!