tisdag 29 november 2011

Mordplaner


















Bläckfisken i NK's julskyltning har förståss ingenting med saken att göra.
Jag klev på T-banan vid Alvik på väg hem från jobbet.
Två kompisar satt mitt emot varann bredvid där jag satt.
Den ene var uppenbart påverkad av nåt och satt med foten på sätet.
Han verkade lugn.
Men sen sa han till sin polare.
När vi kommer dit så ställer jag mig emellan så tar jag emot kulan först.
Jag hajade ju till och tittade djupt i min tidning.
Låtsades som ingenting.
Sen sa han att han skulle skjuta den j**eln.
Men han var samtidigt inte beredd på att åka in igen.
Han sa att ingen ska behandla dig på det sättet till sin kompis.
Sen pratade han om en förb***ad kvinna som skulle få.
Vet inte om det var hon som menades innan.
Kanske det bara var en massa snack.
Sedan pratade han med nån på mobilen.
Nämnde att han skulle in igen på nåt ställe.
Hängde inte riktigt med där.
Men han menade på att han då skulle vara drogfri först.
Alla i vagnen runtomkring lade nog märke till vad som sades.
Och alla låtsades som ingenting.
Min tanke var om han kanske hade ett vapen i fickan.
Det fick ju pulsen att banka lite fortare och jag tittade ännu djupare i min tidning och försökte verka totalt ointresserad.
Dom satt kvar på taget när jag klev av hemma.
Undrar hur det gick.
 

Inga kommentarer: