tisdag 15 november 2011

Teknik som strular

































Nu har jag varit förbi 3-butiken några gånger sedan jag köpte iPhonen för drygt en vecka sedan.
Jag vill ju få mitt telefonnummer kopplad till den.
Eftersom jag fortfarande hade en månad kvar av bindningstiden på Telia har det varit lite fram och tillbaka.
Men imorgon ska det tydligen ske.
Vi får väl se.
Var ju inne andra gången för jat tyckte att batteritiden var på tok för kort.
Men då fick jag lära mig hur jag skulle göra.
Dessutom så har iPhonen laddat ur sig och stängt av sig vid ett par tillfällen utan att jag fått kontakt.
Då fick jag lära mig hur jag skulle åtgärda det.
Men det får inte ske för ofta för då är det nåt fel på den.
Jag får hålla lite koll.
Förra tosdagen kom jag hem med nytt trådlöst bredband också samt nytt fasttelefoniabonnemang.
Skulle då kolla om routern jag redan har klarar av det nya trådlösa bredbandet.
Icke.
Igår var jag förbi Siba och köpte på mig en ny router.
När jag skulle installera den igår gick det inte alls.
Den klarade bara av Tele 2.
Men va trött jag blir.
Det kunde inte säljaren på Siba kläcka ur sig.
Var tillbaka idag och lämnade tillbake det.
Men en sak fick jag behålla och det var rabatten på TV-utbudet jag har med ComHem trots att jag återlämnade varan utan att byta ut den med en annan.
Som sagt en tur till på 3-butiken i Västermalmsgallerian.
Dom trevliga killarna.
Dom hade slut på routrar men skulle skaffa fram ett från en annan butik till imorgon.
Det kallar jag service.
Hoppas bara att jag lyckas få ihop tekniken sen.
Och att iPhonen slutar krångla.
Annars blir det ytterligare ett besök.

Inga kommentarer: