torsdag 3 november 2011

En helt ny "leksak"

















En långpromenad.
Men det var inte lika behagligt som det varit de senaste dagarna.
Det var lite snålblåst.
Det märktes mest när jag gick över broarna.
Har ju hängt in vinterkappan i garderoben.
Den blev helt plötsligt för varm.
När jag köpte den var det några dagar där det var kring nollan på morgnarna.
Märkligt väder egentligen.
Känns som september men mörkt som november.

















De flesta träden har redan tappat sina löv.
Några ställen är det dock fortfarande lite höstfärger kvar.
Passade på att fylla på skönhetsförrådet på Åhléns.
Lite dag- och nattkrämer.
Kör med mina säkra kort som jag använt så länge jag kan minnas.
Oil of Olay.
Dom kom bäst ut i test för några år sedan på morgonprogrammet i fyran.
Fördelen är ju att man inte blir ruinerad.

I Västermalmsgallerian passerade jag 3.
Tänkte bara kolla vad jag får betala för senaste iPhonen.
Ville bara ha info.
Men jag kom hem med en ny.
Fick bra fördelar och rabatter.
Tänka sig att det blev en fin extrarabatt tack vare att jag är Nordeakund.
Fick även ett skyddsfodral som extra present.
Det är så man ska behandla sina kunder.
Om jag är lurad vet jag inte, men jag känner mig nöjd iallafall.
Och nya leksaken är bara så snygg och häftig.

Inga kommentarer: