fredag 2 januari 2009

After-Work-Fredag

Slutade tidigt idag medan solen fortfarande var kvar på himlen.
Träffade E på stan och jag började med att inhandla min kamera.
Vi promenerade en bit och hamnade på Wok House på
Regeringsgatan. Där åt vi varsin ganska "hot" maträtt. För mig
var det middag för E antagligen lunch, det är ju så när man är
ledig ;-) Efteråt skulle vi kolla in det intressanta julträdet på
Norrmalmstorg, och det var faktiskt riktigt fint och fullt täckt
av små lampor och sina "droppande istappar".
'

Julträdet på Norrmalmstorg

Vi drog vidare till Sturegallerian och letade upp ett ställe med
nåt ledigt bord och hamnade på kafeét en trappa upp där vi
tog ett par glas vin och en kaffe.
När vi kom ut hade det börjat snöa och det var inte lika kallt
längre. Vi promenera genom stan med kamera (inte den nya
ännu) i högsta beredskap och fotade hej villt.
Vi hamnade till slut uppe på Sky Bar och där tog vi ett par
drinkar var. En riktigt trevlig och avkopplande eftermiddag
och kväll. Skönt sätt att börja helgen.
'

'

Våra delikata drinkar på Sky Bar


'

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka drinkar!!!
Blir riktigt sugen på den sköna gröna!
Jag tycker det är roligt men att gensvaret inte varit så där jättestort. Jag vill inte tjata ihjäl er!=) Jag vill att bloggen skall vara ett trevligt ställe och gärna en mötesplats för alla trevliga människor jag träffat på här!
Erika

Anonym sa...

Detsamma - en god fortsättning önskar jag dig. Härliga drinkar!

Angel.Pearls sa...

Sky bar låter inte illa..längesen jag var där! Pax för den lime-gröna drinken// Eva