måndag 5 januari 2009

Kallt på Kungsholmen

Idag var det en klämdag och det var inte ledig dag för min del. Det börjar bli lite jobbigt med alla dessa lediga dagar och arbetsdagar i en salig blandning. Det blir nästan lite jet-lag-känsla. Trött som attan i morse eftersom det var nästan omöjligt att sova inatt.
När jag steg upp i morse var det -15 grader, men när jag åkte iväg hemifrån var det "bara" -11 och det höll i sig hela dagen.
Efter jobbet tog jag bussen över Västerbron till Fridhemsplan och givetvis var kameran med. Några frostiga skymningsbilder från Kungsholmen blev det.


St Eriksgatan i hörnet Hantverkargatan


St Göransgatan västerut vid Kronobergsparken


Staketet runt judiska kyrkogården i Kronobergsparken


Upplyst träd i Kronobergsparken


Efter vinter kommer sol.


Den som skrivit detta var tydligen väldigt arg på någon.
Hittades på en lastport på St Göransgatan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag vill nominera alla goa bloggvänner men det går ju inte!=(
Lite kort idag, jobbar som bara den...
Erika

Anonym sa...

Älskar Stockholm. Vackra bilder, men kallt! Usch! Kram

Fru Pusselbit sa...

Vilka underbart härliga bilder du tagit och så fantastiskt fint du fått det i bloggen! =) Kram

Anonym sa...

Godmorgon! Hunden verkar må bra igen...är nog bara ett vanligt löp!

Läst ikapp lite hos dig o hittat många fina bilder, både med nya o gamla kameran!
Kramen!
Ragnvi

Angel.Pearls sa...

Vackert staket!!Värmande kramar från en ennan frussen// Eva