fredag 16 januari 2009

Skön eftermiddagspromenad

Jag slutade tidigt idag. Det är första gången jag kunde gå hem från jobbet medan solen fortfarande var uppe sedan jag köpte nya kameran. Detta innebar att jag kunde gå loss på fotograferandet ordentligt. Det är så kul att bara knäppa loss hej villt.
Hittade en del läckra motiv. Fick även syn på fler knoppkonstverk. Blev lite överraskad. Uppsatta på en vägg var det en hel julkrubba skapad, med ängel, vise män och jesusbarn m m. Men jag tänker inte lägga ut fler knoppkonstbilder, inte på ett tag iallafall.
'

Jättefina reflektioner i spegelmosaiken på Street.
'
Häftiga reflektioner i spegelmosaiken på Street.
'
Någon som bjuder på en förkänsla av sommar. Längtar till äkta vara.
'
Vacker solnedgång.
'
En till.
''

Ännu en till.
'
Detta blir den sista.
'
Bryter igenom isen, om det är en isbrytare? Vet ej.
'
Båtar på land, längtar till sommaren.
'

Gatukonst på trädstammar.
'

Promenaden slutade här, vid Skanstull.
'

2 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Snygg glasmosaik, underbar himmel!! (VÅRLIKT, BLOMMIGT TEMA HOS DEJ NU!) fIN HELG// eVA..sorry

Anonym sa...

Vilka underbart vackra bilder!!!!
Kramis!