torsdag 22 januari 2009

Pärlmania

Vad kan man hitta på att göra en sån här urtrist eftermiddag? Det var ju gråare och tristare än nånsin, och det här blöta snöandet tjänar ju ingenting till annat än att ställa till med halka.
Då fick det bli shopping istället. Eftersom det var en hel evighet sen jag var inne i en pärlbutik så tyckte jag det var dags. Jag kände att jag var tvungen att handla lite sånt som jag egentligen inte behöver men ändå bara MÅSTE ha. Det är ju så när man har ett beroende. Jag har inta satt sprätt på några pengar den här månaden inte ens på rean, lönen kommer nästa vecka så why not.
Jag var i butiken Pärlehuset på Frejgatan. Efteråt hade det varit så mysigt att få gå runt lite på Östermalm och fotografera, men det blev närmaste busshållplats istället.

'
Ett litet urval av dagens inköp.
'

Ett gäng Tenshapärlor, dom är så otroligt vackra.
'

Ett sotrerat urval av övriga pärlor. Diverse glasperlor och ett par pärlmixxar.
'
Lite tillbehör blev det också. Silvertråd, magnetlås och metallpärlor. Kolla in nallarna, jättesöta.
'

2 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Urläckert -visst är de härliga! Så vad blir det -knytisar? Kollade på en karta o ser att PH ligger alldeles i min färdväg till o från jobbet...Farligt, farligt..Blir nog en lite fredagstripp förbi idag. Härlig pärlig helg då//Kram Eva

Anonym sa...

Så mycket vackert man kan göra med dom! Kram