onsdag 21 januari 2009

Ute med kameran

Det har börjat bli en vana att gå ut med kameran på lunchen. Innan jag köpte den satt jag alltid inne och läste. Det känns som jag skaffat hund, jag måste bara ut en sväng varje dag. Skillnaden är att när man har hund måste man ut i ur och skur, men med kameran är det inte så nödvändigt.
Men nu har det alltså varit busväder i två dagar så jag har inte kommit mig ut på rasten. Började få lite abstinens, det är ganska beroendeframkallande med en bra kamera. Idag var det däremot riktigt hyfsat väder, solen stack fram ett tag också. Så då var det bara att ta sig en sväng ut igen.
Blicken flackar högt och lågt för att finna motiv att fotografera. Och hur mycket vinter det än är, och grått och trist runtomkring trots solen, så hittar man alltid något som lyser upp i det grå och som man känner för att föreviga.
Här bjuder jag på några fina motiv jag hittade idag.
'
Ett äppelträd där äpplena hänger kvar. Inte för att dom ser särskilt ätliga ut men är rätt dekorativa.
'

Vet inte vad den här busken är för något, har aldrig sett en sån förut, men den pryder sin plats intill väggen.
'
Man skulle inte kunna tro att det är januari när man ser den här rosbusken, oktober möjligtvis.
'

3 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Tack för tips på pärlig hemsida! Kanske ses vi på Pärleh -jag "måste" också dit o kika på nya butiken..Kram//Eva

Anonym sa...

Det ser vårigt ut på dina bilder, vännen!!!
Ja, visst är de urläckra??? Du kommer att kunna vinna dem på bloggen alldeles snart!
Erika

Anonym sa...

Du får jättefina bilder med din nya kamera! Jag känner igen mig lite. Försöker att ha kameran med hela tiden. Tråkigt nog så glömmer jag den ibland och DÅ....:( Kram