måndag 1 juni 2009

Militärer, Gendarmerie och Poliser

En välbevakad stad.
'

'
Vid de största turistattraktionerna finns det kulsprutebeväpnade militärer som bevakar området.
Inte killar man hade lust att skoja med.
Efter att jag tog den här bilden fick jag lite hjärtklappning eftersom han tittade rakt på mig när jag fotade.
Jag visste ju inte om det var förbjudet.
'

'
Sen har vi Gendarmerie.
Tuffa killar.
En aning tuffare än vanliga poliser.
'

'
Vid Eiffeltornets område fanns ett gäng killar som försökte kränga olika souvenirer i form av små eiffeltorn, scarves och annat krimskrams.
Det var uppenbarligen inte tillåtet...
'

'
...för dom jagades ideligen bort av poliserna.
Det var ett skådespel att se.
För ibland kom poliserna på cykel och då blev det fart på killarna.
Rena gatloppet.
'

'
Sedan väntade dom bakom knutarna för att komma fram igen...
'

'
...när poliserna lämnat platsen.
För att hela skådespelet skulle upprepas igen efter ett tag.
'

Bilden tagen av L
'
Sen fanns det poliser på rullskridskor.
Alla medel är tillåtna för att haffa bovar.
Kanske effektivt för att ta fast ficktjuvar.
'
'
Varje morgon och eftermiddag i rusningstrafiken var trafikpoliserna i farten.
Också det ett skådespel för sig.
Dom tog inte visselpipan ur munnen.
'
'
Vevade och dirigerade.
Vi kunde höra dom hela vägen in i Hotellrummet.
'
'
Dom var flera stycken samtidigt.
Men allt flöt på i trafiken med en otrolig effektivitet.
'
'

3 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Tufft! Jag gillar de blåa jackorna på andra(?) bilden..Tänk vad många olika typer av arbeten det finns.Ha en bra (regnig) dag!//Eva

syren sa...

Vad trevligt att få se dina bilder från din resa. Jag noterade att polisen har samma byxor med reflex som mina jobbarbyxor. Kram

Unknown sa...

Morrn.

Jätteintressant reportage.

Jag undrar om poliser i allmänhet är glada för att bli fotade.
Var försiktig....eller kanske fråga.

Ha de bra
Hasse A