måndag 8 juni 2009

Promenerar igen



Jag tog en riktig långpromenad på hemmaplan för första gången sen jag gjorde illa min tå.
Jag har visserligen gått omkring i Paris men vi åkte mycket Metro.
Nu har jag vilat i en och en halv vecka sen jag kom hem och var bara tvungen att få mig en ordentlig promenad.
Vädret var fint fast lite kyligt i vinden.
Och med min returnerade kamera var jag otroligt fotosugen.
På Hornsgadan lyste det i alla regnbågens färger av blommor både här och där.
Tacksamma motiv.



Och den här stackars gynnaren hade förvillat sig i gräset strax innan Liljeholmsbron.
Han hade ingenstans att ta vägen.
Massa människor på ena sidan och otäcka bilar på den andra.
Hoppas han hittade hem.



3 kommentarer:

lilalili sa...

Här var det Iris på både din och min blogg idag! Jag tycker de är så vackra och är glad jag har dem på bild nu när de är överblommade.
Hoppas du får en bra dag och Kramis!!!

Angel.Pearls sa...

Underbart blå irisar! Hoppe hare klarade sig nog..Kram//Eva

Veiken sa...

Lille haren hälsar på här ibland och äter upp en del i min slänt. Då ät han inte poppis kan jag säga!
Ha det så gott.