torsdag 4 juni 2009

Vernissage och vin i regn

Idag var det fotovernissage på restaurang Sacre Coeur
En urmysig krog.
Inredningen påminner mycket om hotellet vi bodde på i Paris.

Fotografen Sören Fröberg ställer ut fotografier med Stockholmsmotiv.
Alla i svart/vitt.
Jätteläckra.
Utställningen pågår till 30 augusti.
Jag hittade hit via bloggen Fotograf Stockholm Gruppen



En passande inomhusaktivitet en ovädersdag.
Vín ingår givetvis på vernissage.
Så jag lullade ut i regnet efteråt.



Det både blåste och regnade och det var riktigt kallt och ruggigt .
Fotografera fick jag göra under paraplyet.



Utomhuskonstverken i parken mellan Skånegatan och Katarina Bangatan på Söder fick en annan lyster i regnet.

4 kommentarer:

Veiken sa...

Jag ska till Stockholm i början på Augusti. Ska på bloggträff och mycket annat. Har du kollat inne hos Majsan?? Hon håller i träffen.

syren sa...

Stockholm är ju en vacke stad där jag varit många gånger. Min son bor där. Fin konst ser det ju ut att vara. kram

Angel.Pearls sa...

Åh vad härligt -ska du bli Svensk idag -grattis o lycka till i Stadshuset!! Fin helg//Eva

Sören Fröberg sa...

Tack Eva , kul att du tittade in./ Sören Fröberg