lördag 2 januari 2010

Frosseri...


'
...en av de sju dödssynderna.
Har frossat mycket på sista tiden.
Hela december faktiskt.
Jag går ju på VV, men inte har det hjälpt.
Har inte satt mig in i det nya programmet.
Mitt enda nyårslöfte är att skärpa till mig och göra ett försök.
Igen.
Träffade E på stan för att gå lite i affärer.
Blev det nån shopping?
Neej.
Vi gick direkt till Tabac i Gamla Stan och där blev det först en baguette och ett glas vitt.
Eftersom det var så svinkallt blev det fortfarande ingen shopping.
Vi drog istället vidare till ett fik och där blev det varm choklad med vispgrädde och en apfelstrudel med vaniljsås.
Bra start på mitt nyårslöfte.
Jag får väl ursäkta mig med att det fortfarande är helg och jag tar nya friska tag på måndag när vardagen börjar.
Som sagt.
Frosseri är en dödssynd.
Det känns iallafall så efteråt när det dåliga samvetet plågar.
PS! Jag fick faktiskt inte i mig hela kakan ;-)
'
'

2 kommentarer:

eva b sa...

Ska jag starta nå't nytt kör jag alltid på en tisdag! Då är det redan en bit in i veckan, inte så mycket rivstart utan mer lagom. Det kommer en tisdag om några dagar. Kör! Lycka Till!

Angel.Pearls sa...

Man måste väl få unna sig när det är helg o fest!! Arbetsdagarna är ett bra tillfälle att 'hålla igen' -jag har lyckats med att inte äta godis en enda arbetsdag i 3 veckor..det funkar! Synd att du inte fick i dig heela godsaken-ser smarrig ut! Kram!!//Eva