torsdag 28 januari 2010

På hemväg


'
Ljuset är faktiskt på väg tillbaka.
Det börjar bli märkbart på eftermiddagarna nu.
Men ibland får man jobba lite längre än vanligt.
Då är det mörkt när jag slutar.
Jag passerar alltid Liljeholmstorget när jag ska hem.
Snöhögen som ligger mitt på torget bara växer och växer och har nu nått en höjd på över två meter.
Undrar hur lång tid det kommer att ta innan den töar.
Jag missade givetvis Tvärbanan.
Den kom samtidigt som bussen åkte in till avstigningsgaraget.
Busschaufförerna envisas alltid med att åka längst bort vilket innebär att man inte hinner.
När dom ser att Tvärbanorna kommer in samtidigt skulle dom faktiskt kunna släppa av passagerarna lite innan, men icke.
Någon enstaka gång kan det finnas en bussig chaufför som stannar, men det är extremt ovanligt.
Nog om det.
Fick en liten promenad istället.
Och trots att jag egentligen vil ha vår nu och önskar snöfritt, så måste jag ärligt erkänna att det ändå faktiskt är ganska vackert med ny och fraich snö.
Hoppas bara sommaren kommer bli lika somrig som vintern har varit vintrig.
'

'
'

Inga kommentarer: