måndag 18 januari 2010

Hopplöst grått


'
Måndag, trist väder, grått och mörker.
Vilken combo.
Inte undra på att det känns tungt.
Tog bussen till Fridhemsplan.
Tydligen moddigt och svårt att köra för bussen slirade till flera gånger.
Men vi kom oss iallafall helskinnade över bron.
Var på utkik efter grejer till håret.
Gick längs St Eriksgatan med kapuchongen väl neddragen.
Passerade förbi Edenbutiken.
Gick in och kollade lite runt.
Skruvade av och på lock på olika burkar för att lukt på innehållet.
Märkte inte att en av burkarnas innehåll var väldigt flytande, så det började rinna ut när jag höll den lite snett.
Det rann ner på golvet.
Försökte desperat att få på locket igen.
Lyckades, men både burken och mina vantar blev väldigt kletiga.
Jag sträckte på mig, gick runt hörnet till nästa hylla och låtsades som ingenting.
Handlade några småsaker och gick ut igen.
Vandrade vidar mot St Eriksbron, men ingen affär som hade det jag var ute efter.
Jag ville föreviga busvädret, men hade ingen lust att ta fram kameran så det får bli ett par snabba shots med mobilkameran istallet.
Inte så pjåkit ändå med fem mgpix.
Jag gick tillbaka till Fridhemsplan igen utan att ha fått tag i det jag var ute efter.
Hade ingen lust att pulsa längre i snömodden.
Jag får göra ett nytt försök imorgon.
'

'
'

Inga kommentarer: