torsdag 21 januari 2010

Hos tandläkaren...äntligen


'
Jo då.
Idag kom jag iväg till tandläkaren.
Men det var med ett nödrop.
Jag hade strulat med väckarklockan igår kväll och av misstag stängt av den.
Så det var den inbyggda klockan som väckte mig i morse bara tio minuter senare än jag tänkt.
Lite tur ska man väl ha nån gång också.
'
Bedövning är obligatoriskt om det ska borras, även bara lite.
Sprutan sattes och det spänner och gör lite ont.
Normalt inga problem.
Men idag fick jag yrsel och höll på att tuppa av så jag fick ligga med huvudet neråt ett tag.
Sen gick allt som på räls.
Plånboken blir heller aldrig särskild lycklig av tandläkarbesök.
Men man har inget val.
Konstigt nog höjer man inte ens på ögonbrynet när man går till frissören och pungar ut med ännu mer.
Tappade mina vantar i T-banan.
Tappat och tappat, jag glömde dom på sätet.
Klantigt, man borde alltid vända sig om och kolla när man kliver av.
Jag gör det ibland och då minsann har jag aldrig glömt nåt.
'
Skulle ta en långpromenad efter jobbet, jag slutade tidigt.
Klev av vid Zinkensdamm och skulle gå till Slussen och sedan vidare in till City via Gamla Stan.
Men jag kom bara till Mariatorget.
Hade köpt mig ett par nya vantar på vägen.
Det var så ruggigt och kallt och blåsigt.
Bättre när det är minus femton, sol och vindstilla.
Drog sedan raka vägen hem och satte mig framför TV'n med en kopp kaffe och kollade skidskytte istället.
Orkar man inte röra på sig själv får man titta på andra som gör det.
'

'
'

Inga kommentarer: