onsdag 6 januari 2010

Kallt...då strular det


'
Strul i kollektivtrafiken.
Problem på Gröna linjen.
Enkelspår mellan Hötorget och Gullmarsplan.
Det fanns ett föremål på spåret.
Hörde det på radion igår morse.
Då var det bara att förbereda sig på att komma sent till jobbet.
Strax innan jag gick hade trafiken släppts på igen men med förseningar upp till 15 minuter.
Tågen går vart tionde minut och då spelar det ju ingen roll vilken man tar, då kommer man bara med ett senare tåg.
Till stationen.
På trafikskylten stod att nästa tåg kommer om 25 minuter.
Hmmm.
Efter fem minuter hörde jag dock ett tåg åka in på stationen.
Jag sprang trappan ner och där kom ett tåg.
Men det stod inget om det på trafikskylten.
Tur att man är vaken ibland, jag hann med.
Men det var nog många som missade .
'
Vilken dag händer detta?
Jo, vintern hittills kallaste dag.
-17 på termometern.
På med överdragsbyxor, lusekoftan, den långa täck-kappan och varma stövlar.
Bästa att vara förberedd.
Man vet aldrig om man blir stående utomhus på nån station nånstans.
Jag kom iallafall i tid till jobbet.
-20 var det förresten när jag kom hem senare på kvällen.
Nu är det VINTER.
'
'

Inga kommentarer: