måndag 28 juni 2010

Hänga gardiner


'
Trodde jag skulle få problem med att hitta gardintyger till mina nya rum.
Visserligen hittade jag dom först när jag kom till Oslo.
I pakistanerbutikerna.
Men inte anade jag att det största problemet skulle vara att hitta gardinstänger.
Svart till sovrummet och mässing till guldrummet.
Sprang från affär till affär i torsdags.
Hit och dit.
Köpte ett par skor och en handväska på vägen mellan tygaffärerna.
NK blev näst sista anhalt.
Där hittade jag den svarta stången.
Den satt långt inne den också.
Men den fanns.
Blev tipsad om Ohlssons tyger.
Men icke.
'
Närmast jag har kommit är Tiffanys.
Jag var där idag.
Men då måste jag beställa hos dom och delarna kommer från olika leverantörer.
Dessutom inte precis mässing men antikmässing.
Lite mörkare, närmast som koppar.
Men jag avvaktar.
Jag vet ju vad jag vill ha men det är bara såååå ute med allt som glimmar i guld.
Har valt fel tid att måla en guldvägg.
Varför är allt så A4?
Alla ska ha likadana saker.
Så tråkigt.
Vill man avvika så går ju inte det.
Iallafall inte här i Svedala.
Får eventuellt satsa på att det finns i Aix.
Kanske.
Under tiden har jag provhängt tyget på stången i sovrummet.
Men dom ska sys och klippas till först.
'

Inga kommentarer: