måndag 14 juni 2010

På jobb igen


'
En veckas semester går alldeles för fort.
Svårt att stiga upp må morgonen så här första arbetsdagen.
Jag kom ganska så sent hem igår kväll.
Efter lite strul med inställt tåg, ersättningsbuss och försening landade tåget ändå på Centralen endast tio minuter efter tidtabellen.
Tar alltid taxi hem efter att jag varit i Oslo.
Brukar shoppa en hel del.
Det finns viss mat jag gillar som inte finns här och då måste jag förståss ladda upp.
'
Nu har jag kvar att ta tag i resten av renoveringen.
Ska måla alla garderobsdörrar.
Sen ska alla möbler på plats igen.
Bokhyllan ska åter fyllas med böckerna som nu ligger i högar på golvet.
Nya soffan ska på plats så småningom.
Gardiner ska sys.
Men först måste en ny symaskin införskaffas.
Den gamla har sagt sitt efter att ha sytt sömmar som sträcker sig några varv runt jorden.
'
Det kommer att ta sin tid.
Då är det kanske tur ändå att jag inte har nån mer semester föränn i slutet av september.
Känns som en evighet.
Men jag ska försöka att inte längta.
För det betyder isåfall att jag längtar till hösten och det gör jag ju inte.
'

'

Inga kommentarer: