tisdag 29 juni 2010

Jag fann, jag fann


'
Och som jag har sprungit stan runt.
Fanns inte nånstans.
Var hittade jag dom?
Nästan löjligt.
Hos Hemtexbutiken som ligger näsmast till hands.
I nya gallerian, Liljeholmstorget.
Jag har varit in och kikat där förut.
Men det var innan jag upptäckte att jag hede gett mig in på nåt som verkade hopplöst.
Jag kom inte ens ihåg att jag hade sett nåt i mässing där.
Jag bara släntrade in idag i tron att det var lönlöst
Men...
Nu hade dom visserligen inte hela kittet som när jag köpte dom svarta.
Jag fick plocka delar så att jag fick ihop det hela.
Men bara det att dom hade så många delar i mässing var ju otroligt.
Jag har ju sett en grej här och en grej där i olika butiker.
Och tack vare att jag fick plocka ihop delar så blev det dubbelt så dyrt som dom svarta.
Men har man gett sig den på nåt så får det bli så.
Envis som en röd gris.
Det är jag det.'
'

Inga kommentarer: