onsdag 23 juni 2010

Svårfångade guldkrukor


'
När man slutar jaga, då dyker det upp.
Har letat högt och lågt.
Varit runt halva Oslo och halva Stockholm.
Letat guldkrukor.
Finns inte.
Helt ute.
Varit inne i alla tänkbara butiker.
Till slut gav jag upp och inhandlade två beige krukor.
Dom passar också bra.
Men har man gett sig den på något så är det svårt att vara riktigt nöjd.
Idag passerade jag en liten blomsteraffär på St Eriksgatan.
Jag visste ju att det inte fanns, men man måste ju försöka.
Och gissa om min förvåning när expediten plockade fram guldkrukor ur gömmorna.
Flera stycken hade hon och två olika storlekar.
Lite dyrare än vanligt men jag slog till direkt.
Och nu ståtar dom snyggt och prydligt i fönstret i guldrummet med var sin orkidé.
'

2 kommentarer:

Ragnvi sa...

Morning! Snygga krukor till sist! Annars hade du fått måla några...
Har läst ikapp hos dig igen...så fint du gjort i sovrummet! Och härliga sommarbilder från ett underbart Stockholm!
Kramen o trevlig midsommar på dig!
Ragnvi

Angel.Pearls sa...

Underbart att du fann vad du sökte -de är superfina!! Ha en skön midsommar//Eva