torsdag 11 augusti 2011

Nya bekantskaper

Bekantade mig med en ny T-banelinje, Ringen.
Inte så ny kanske, men jag har inte testat den förut.
De nya vita vagnarna är så fina och fraischa.
Dom har jag visserligen åkt med några gånger tidigare.
Nåt som vagnarna i Oslos tunnelbana har och som saknas i Stockholm är skräpkorgar.
Borde inte vara så svårt att installera kan man tycka.
En annan sak som skiljer sig.
Når tåget rullar in på perongen så är jag van att alla vagnarnas dörrar öppnas automatiskt.
Men inte här.
Man står som ett fån och stirrar tills någon annan person sneglar lite snett och skyndar sig att trycka på öppningsknappen.
Har visserligen inte missat ett tåg på grund av detta.
Ännu..

Var iallafall på väg till Oslos största köpcentrum.
Storo Storsenter.
För mig alldeles nytt, men dom firade ettårsjubileum nu.
Många butiker.
Gick omkring i drygt två timmar.
Shoppade bara lite.
Har ju redan inhandlat nästan hela höstgarderoben.























    

Inga kommentarer: