måndag 8 augusti 2011

The Purple Prince

Min husgud Prince.
Han skulle spela i Oslo Spektrum den 23 och 24 juli.
En vecka innan jag hade semester.
Så typiskt.
Flera bekanta hade skaffat biljetter.
Och dom missade inte en chans att berätta det.

Men så hände det ofattbara dagen innan och konserten blev utsatt.
Nu gällde 3 och 4 augusti istället.
Min systerdotter lyckades skaffa fram biljett åt mig.
Och jag kunde följa med.
Ståplats.

Det var alltså orsak till att vi fick åka tidigare från landet.
Innan konserten var vi på katastrofområdet.
Köpte en ros och fyllde på blomsterhavet utanför Oslo Domkirke.

Sedan åt vi på indisk restaurant innan vi tog oss till konsetrhallen.
Vi med ståplats fick gå in från baksidan.
Passerade där alla långtradare som följer med en superstjärna.
Och såklart måsten en Purple Prince ha minst en lila.

Konserten var givetvis helt underbar.
Fantastisk och funky.
Det tog slut alldeles för tidigt.
Trots att det hade pågått i två och en halv timme.
Den lille STORE mannen gav allt för de åtta tusen som var på plats.
Svävade på lila moln ut på gatan igen.
Lite halvdöv ett tag, men det var det värt.
  

Inga kommentarer: