måndag 8 augusti 2011

Semester på landet

Äntligen fick jag semester.
Jag har ju redan haft en dryg vecka.
Men på landet där jag var kan man ju inte koppla upp sig.
Om man inte har Smartphone förståss.
Men det har jag inte.
Inte ännu iallafall.

Åkte iväg med tåget förra lördan.
Blev hämtad av brorsan innan jag åkte in i Norge.
Han var på 'harrytur'.
Det kallas så i Norge om dom som åker över gränsen och handlar bland annat billigare kött, cigaretter och sprit.

Skönt att spara in två timmar av tågresan.
Tjugo minuters biltur till sommarstugan.
Jag var aldrig där förra året så det känndes ríktigt skönt att spendera några dagar på landet.
Vädret var superbra hela tiden.
Jag tog solen med mig.
Dom har haft rätt dåligt väder hela sommaren så dom kunde behöva lite sol.

På onsdag var det dags att åka in till Oslo.
Hade något jag skulle göra på kvällen.






























   

Inga kommentarer: