söndag 9 oktober 2016

Café Central


Det här kaféet förtjänar ett helt eget inlägg.
Det var på min lista över saker jag skulle göra.
Nämligen att äta apfelstrudel på just detta stället.


Köa fick man göra även här.
Men det gick väldigt snabbt.
På mindre än en kvart var jag inne.


Och det var värt väntan.


Detta är nog det absolut vackraste stället jag har fikat på.


Insidan påminner nästan om en kyrka.
Fast ännu vackrare och glansigare.


Här har man serverat kaffe i 140 år.
Och servitörerna var så eleganta och proffsiga.


Och jag fick min apfelstrudel med vaniljsås.
Det var med en liten klick grädde också och inuti den var det rostade mandelspån.
Det var så gott.


Jag bara satt och beundrade omgivningen.


Jag förstår att man tycker det är värt köandet för att uppleva känsan att få sitta här och fika.


Det var fortfarande lika lång kö när jag var klar och kom ut igen.

Inga kommentarer: