torsdag 6 oktober 2016

Längs Donaukanalen


Efter Hundertwasserhaus var planen att gå till ViktVäktarna för min onsdagsvägning.
Bra att få kvitto på hur man sköter sig.
Men jag hade gott om tid så det fick bli en promenad längs Donaukanalen.
Inte att förväxlas med själva floden Donau som också flyter genom staden fast en bit längre bort.
Jag ska dit en dag också.
Det började blåsa upp rejält och mörka moln hopade sig på himlen.
Och självklart fick jag en regnskur även idag.


På murarna längs kanalen är det fullt lagligt med graffiti.
Det fick jag veta av en av mina klasskamrater, en 17-åring från Indonesien.


Det har graffitikonstnärer utnyttjat.
Det var hur mycket som helst längs murarna.


Hittade fram till ViktVäktarna.
Jag fick väga in mig och det var upp, men inte den katastrofen jag hade befarat.
Tack vare att jag går så mycket så gör jag av med en del också.
Jag hade gott om tid före klassen så jag spanade på lite kokböcker.
Ja, jag vet. Jag har redan hur många som helst.
Men jag kan inte låta bli.
När jag skulle betala så tog dom inte kort och jag hade inte tillräckligt med kontanter.
Hemma tar dom bara kort, ingen penninghantering.
Närmaste bankomat  finns vid stationen 5 minuter bort.
Jag tog mig dit och självklart började det regna igen just då.

Klassen kom igång några minuter för sent, men jag har ju semester så vem stressar.
Det var väldigt mycket folk, helt fullt.
En duktig och inspirerande coach även om jag inte hängde med på allt som sades.
Det märkliga idag var att det bjöds på mat och tårta efteråt.
Vet inte om detta sker varje gång.
Det får jag se nästa vecka i så fall.
Det kanske var därför det var så många i klass för att coachen hade förvarnat veckan innan.
Men det var en god vegetarisk soppa/gryta och en cheesecake som var gjord med kvarg, jättegod.

Det hade slutat regna när jag kom ut så jag vandrade vidare.
Men åter igen blåste det upp och himlen mörknade och det började regna.
Och regnar gör det ännu.
Det har dessutom spåtts regn hela dagen imorgon.







Inga kommentarer: