fredag 28 maj 2010

Fondväggarna



Alla väggarna är klara.
Den lila fondväggen i sovrummet (färgen Tulpan).
Den blev himla snygg mot de rosa väggarna (färg Sockervadd).
Experten i Måleributiken tipsade om att måla ner taket och maskera och på det sättet sänka taket en aning.
Tacksam för tipset för det blev så snyggt.
Kolla bilden.

Guldväggen i gästrummet var lite svårar att få till.
Färgen var mycket tunnare och omöjlig att måla jämnt så jag har valt att pensla åt olika håll och på det sättet syns penselstråken som ger en ganska häftig effekt.
Har fått måla tre gånger för att täcka.
Och ändå måste jag fortfarande piffa på lite här och där.
Därför finns fortfarande maskeringstejpen kvar.

Idag har jag börja måla snickerierna.
Fönstren och områdena runtom har tagit en himla tid, och jag behöver göra en omgång till för att det ska täcka ordentligt.
Min semestervecka räcker tydligen inte till.
Jag kommer att ha lite småpyssel efter jobbet ett tag framöver.
Men de stora sakerna är iallafall klara.



   

Inga kommentarer: