lördag 22 maj 2010

Nu är jag igång


'
Jag var uppe tidigt och fixade kanterna.
Min kompis C kom vid 11 och han satte igång att måla.
Ingen av oss har gjort detta tidigare och det gick lite trevande i början.
Men sen hittade vi lite struktur i det hela och sen gick det som på räls.
Och C tyckte även att det var riktigt kul.
'
Sen skulle vi vänta tre timmar på nästa lager.
Vi lunchade.
C stack iväg för han skulle handla lite hem till sig.
Vid 15 kom han tillbaka och körde andra lagret.
Det blev riktigt bra.
'
Jag hade fixat lite middag.
Kycklingklubba med en egen komponerad fransk potatissallad.
Vi öppnade en flaska vin och kände oss riktigt nöjda med dagens resultat.
Jag är så tacksam för att ha en så hjälpsam kompis.
'
Resten av jobbet fixar jag själv.
Jag har semester hela nästa vecka och jag räknar med att det räcker.
Nu tar jag igen mig.
Fortsätter vidare imorgon.
'

'

'

Inga kommentarer: